Skip to main content

Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN HAPPY CARWASH LOSSER B.V.

ALGEMEEN

De navolgende voorwaarden zijn van toepassing op elke verrichting van diensten ten behoeve van cliënten. Afwijking van deze voorwaarden geldt alleen indien door

Happy Carwash Losser B.V. schriftelijk bevestigd.

DEFENITIES:

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

-Autowasbedrijf: onderneming of deel van onderneming welke zich bedrijfsmatig bezighoudt met dienstverlening op het gebied van reinigen van motorvoertuigen, tevens carcleaning.

-Client: degene die gebruik maakt van de diensten van het autowasbedrijf

-Waspas: fysieke en/of digitale kaart waar men tegoed op kan zetten en hiervoor een bonus(korting) ontvangt.(mijnepay.nl). Er kunnen wasbeurten en btw hoog shopartikelen mee afgerekend worden. Een waspas kan ook ingezet worden als cadeaucard met een vrij te kiezen waarde, maar minimaal met de waarde van de goedkoopste wasbeurt op dat moment.

1. UITLEG BEBRUIK

Client dient zich voorafgaand aan het gebruik van de autowasinstallatie te informeren over het juiste gebruik ervan.

2. INSTRUCTIES

Client dient zich te houden aan de instructies op de instructieborden en informatieborden en dient de aanwijzingen op te volgen die door een medewerker

van het autowasbedrijf mondeling of door gebaren worden gegeven. Op eigen initiatief oprijden of verkeerde handelingen door client vallen onder zijn/haar eigen risico en verantwoording.

3. GESCHIKTHEID VAN HET VOERTUIG;BIJZONDERHEDEN

Het voertuig van cliënt is alleen geschikt voor de wasinstallatie als het voldoet aan de volgende eisen:

-het voertuig moet vier wielen hebben en een dichte carrosserie; slechts indien uitdrukkelijk door het autowasbedrijf is aangegeven dat de autowasinstallatie tevens geschikt is voor voertuigen met meer of minder dan vier wielen kan van het voorgaande worden afgeweken.

-de aangegeven maximumafmetingen( inclusief hoogte, breedte bandmaat) mogen niet worden overschreden.

-het voertuig mag geen loszittende en/of uitstekende onderdelen hebben die door de autowasinstallatie losgerukt kunnen worden. Onderdelen die los kunnen zitten en/of uitsteken zijn o.a. antennes, spiegels, sierstrippen, stootlijsten, bumpers, spoilers(accessoires), schijnwerpers, ruiten- en koplampwissers, velgen, wieldoppen, lak of andere modificaties; ook niet- originele onderdelen of wijzigingen van de carrosserie kunnen los zitten. Door slijtage, kleine schaden, ouderdom etc. kunnen onderdelen die vast lijken te zitten, toch loszitten.

4. WASRESULTAAT

Bij extreme vervuiling is het autowasbedrijf gerechtigd meerkosten in rekening te brengen en/of een wasprogramma te bepalen. De genoemde schoongarantie bij wasprogramma 1 wordt gehanteerd bij normaal vervuilde auto’s. Bij een normaal vervuilde auto mag client verwachten dat het in water oplosbaar vuil wordt verwijderd. Er wordt voorbehoud gemaakt ten aanzien van de mogelijkheid bepaalde vervuiling te verwijderen. Client kan er niet op rekenen dat vet, teer, krassen, insecten inslagen/inbrandingen, ingebrande remstof in/op velgen/wieldoppen etc. worden verwijderd.

5. KLACHTEN

In geval van een klacht of indien het wasresultaat niet is zoals client(gezien het bovenstaande) redelijkerwijs mocht verwachten, dient client een medewerker van het autowasbedrijf aan te spreken, zonder het voertuig in de rij voor de

autowasinstallatie te plaatsen. Wordt de klacht aangaande het wasresultaat door het autowasbedrijf gegrond verklaard, dan heeft client recht op eenmaal opnieuw wassen volgens het autowasbedrijf te kiezen programma. Klachten m.b.t. het wasresultaat moeten maximaal binnen 24 uur gemeld worden, als de klacht gegrond is zal de garantie wassing meteen plaatsvinden.

6. SCHADE

Het autowasbedrijf is aansprakelijk voor schade die ontstaat door fouten van haar medewerkers, gebruik van ongeschikte (was)middelen of gebreken van de installatie.

Er geldt echter een maximum van € 4500,- behoudens opzet of grove schuld. Client is aansprakelijk voor schade bij zichzelf, bij het autowasbedrijf of bij andere gebruikers, ontstaan doordat client de instructies niet opvolgt of een ongeschikt voertuig laat wassen. In geval van overmacht is het autowasbedrijf niet aansprakelijk voor (in)directe schade. Onder overmacht wordt minste (maar niet uitputtend) verstaan: schade t.g.v. het gegeven dat een client instructies niet opvolgt en/of de installatie onjuist gebruikt of een ongeschikt voertuig laat wassen, onder verwijzing van artikel 1, 2 en 3.

Het autowasbedrijf honoreert bij vermeende aansprakelijkheid van het autowasbedrijf geen verzoeken tot vergoeding van reparaties en herstel werkzaamheden die zijn uitgevoerd door een derde, voor zover deze werkzaamheden zijn verricht zonder

overleg en uitdrukkelijke schriftelijke goedkeuring vooraf van het autowasbedrijf.

Indien cliënt van mening is dat het autowasbedrijf aansprakelijk is, kan cliënt zich schriftelijk wenden tot het autowasbedrijf en er zal dan op kosten van ongelijk, aan een door het autowasbedrijf aangewezen schade expert een oordeel gevraagd worden over de oorzaak van het vermeende schadebeeld en over de vermeende aansprakelijkheid van het autowasbedrijf. Partijen volgen de conclusie uit deze schaderapportage op,

tenzij de meest gerede partij binnen twee maanden — op eigen kosten — een contra expertise heeft laten uitvoeren, dat de conclusie uit het eerdere expertise rapport (grotendeels) niet onderschrijft. In dat geval zal er -wederom op kosten van ongelijk — een derde rapport worden opgesteld, door een expert die de beiden experts samen hebben aangewezen. Dit rapport zal bindend zijn, tenzij de meest gerede partij binnen twee maanden na overlegging van het derde rapport naar de rechter te Almelo is gegaan, om daar een oordeel over de vermeende

aansprakelijkheid van het autowasbedrijf te vragen.

7. WEIGEREN VAN KLANTEN

Het autowasbedrijf kan een client weigeren als diens voertuig voor de autowasinstallatie ongeschikt is of als daarvoor een andere redelijke grond bestaat.

8. PERSOONSGEGEVENS

De persoonsgegevens van de client die worden vermeld op enig formulier worden door het autowasbedrijf verwerkt, mogelijk in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp). Aan de hand van deze verwerking kan het autowasbedrijf: de overeenkomst uitvoeren en zijn verplichtingen ten opzichte van de client nakomen, de client een optimale service verlenen, hem tijdig voorzien van actuele wasinformatie en hem gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Daarnaast kunnen de persoonsgegevens beschikbaar gesteld worden aan derden ten behoeve van direct

marketingactiviteiten. Tegen verwerking van persoons gegevens in de zin van Wbp ten behoeve van direct mailing activiteiten wordt het eventueel door client bij het autowasbedrijf aan te tekenen verzet gehonoreerd.

9. DE BETALING

-De schulden van cliënt aan het autowasbedrijf zijn brengschulden. Betaling dient contant te geschieden vooraf/tijdens de te verrichten diensten. Onder contante betaling wordt mede verstaan bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door het

autowasbedrijf aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van levering.(PIN/TANKCARDS/CREDITCARDS/WASPAS/CADEAUCARDS)

-Indien uitdrukkelijk schriftelijk een ander moment van betaling is overeengekomen, is het autowasbedrijf gerechtigd over de niet betaalde bedragen maandelijks de wettelijke rente in rekening te brengen. Hierbij wordt het resterende gedeelte van de maand vanaf het moment waarop betaling had moeten plaatsvinden als gehele maand aangemerkt. Deze verhoging van het verschuldigde bedrag wordt beschouwd als een voorwaarde waaronder door het autowasbedrijf uitstel van betaling is verleend zonder dat daarmee de verplichting van client tot contante betaling komt te vervallen. De verhoging gaat één maand na de verzending van de factuur in.

-Indien partijen hebben afgezien van contante betaling en niet uitdrukkelijk schriftelijk een moment van betaling zijn overeengekomen, geldt een betalingstermijn van één maand. Cliënt is dan de wettelijke rente verschuldigd, waarbij een gedeelte

van een maand als gehele maand wordt aangemerkt vanaf twee weken nadat hij is herinnerd/gemaand is door het autowasbedrijf om te betalen.

-Wanneer er een uitgestelde betaling is overeengekomen is het autowasbedrijf gerechtigd om order/verwerkingskosten door te berekenen.

-Indien client na herinnering/maning/sommatie in gebreke blijft het verschuldigde bedrag te betalen, is het autowasbedrijf gerechtigd dit bedrag met incassokosten te verhogen. Deze incassokosten omvatten zowel de gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten. Buitengerechtelijke kosten zijn alle kosten die het autowasbedrijf in

rekening worden gebracht door advocaten, procureurs, deurwaarders en ieder ander van wie zij zich voor de invordering van het verschuldigde bedrag in moet zetten. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op 15% van het verschuldigde bedrag, tenzij de cliënt aannemelijk maakt dat het autowasbedrijf minder schade lijdt.

10. CARCLEANING EN AANVULLENDE VOORWAARDEN

-Motor afspuiten is altijd op eigen risico van client. Dit valt uitdrukkelijk buiten de verzekering van autowasbedrijf.

-Voertuigen dienen met voldoende brandstof aangeleverd te worden, reservelampje mag niet branden.

-Carcleaning valt geheel onder eigen risico van cliënt.

-Stalling van auto’s voor af na de te verlenen dienst vallen geheel onder eigen risico van de client.

-Client kan bij geplande afspraak tot 12 uur van te voren via telefoon of e-mail kosteloos afzeggen. Wanneer dit niet gebeurd en client komt niet opdagen (No Show) is autowasbedrijf gerechtigd 50% van het totaal bedrag in rekening te brengen.

-Voertuigen dienen zonder waardevolle spullen etc. te worden aangeboden.

- Autowasbedrijf is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door

bedrijfsstagnatie.

11. FYSIEKE EN/OF DIGITALE WASPAS + CADEAUCARDS

Deze voorwaarden zijn van kracht tussen autowasbedrijf en client.

De client maakt gebruik van dit systeem om tegoed voor wasbeurten aan te schaffen,

Hierover ontvangt de client een bonus(korting). Deze kan gebruikt worden om wasbeurten en btw hoog artikelen uit de shop af te rekenen.

Samenwerking met Mijnepay.nl en Pay

Autowasbedrijf werkt samen met mijnepay.nl en Pay voor het verwerken van betalingen. Door gebruik te maken van onze diensten stemt de client in met de algemene voorwaarden van autowasbedrijf, mijnepay.nl en Pay.

Tegoedverval op waspas

Autowasbedrijf biedt de mogelijkheid voor client om tegoeden op een waspas te laden voor gebruik van wasbeurten en artikelen met het hoog BTW tarief. De client erkent dat tegoeden op een waspas/cadeaucard een vervaldatum kunnen hebben indien deze voor een periode van 1 jaar niet worden gebruikt.

Autowasbedrijf is niet verantwoordelijk voor verlopen tegoeden op een waspas en zal geen restitutie of compensatie bieden voor tegoeden die zijn verlopen volgens het geldende beleid.

Het is de verantwoordelijkheid van de client om regelmatig de waspas te gebruiken en de geldigheid van het tegoed te controleren om te voorkomen dat tegoeden verlopen. Eventuele resterende saldo’s op een waspas zijn strikt voor gebruik binnen het systeem van autowasbedrijf en kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld of andere vormen van betaling of vergoeding.

Verlies of defect raken van waspas

In geval van verlies of defect raken van een waspas is de client niet gerechtigd om restitutie of vergoeding te eisen voor het saldo op de waspas.

De eindgebruiker wordt aangeraden om de waspas op een veilige plaats te bewaren en voorzorgsmaatregelen te nemen om verlies of beschadiging te voorkomen.

Client kan via een Webapp zijn/haar waspas blokkeren en deblokkeren.

Autowasbedrijf aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor verlies, diefstal, beschadiging of enig ander ongeval met betrekking tot de waspas.

Het is de verantwoordelijkheid van de client om eventuele verliezen of schade aan de waspas onmiddellijk te melden aan autowasbedrijf om verdere risico's te minimaliseren. Eventuele vervangende waspas worden verstrekt naar eigen goeddunken van autowasbedrijf en kunnen onderhevig zijn aan administratieve kosten of beperkingen.

Risico's bij tijdelijke offline betalingen

Bij het gebruik van ons betaalsysteem kunnen bezoekers betalen met pinpassen en waspas, zelfs wanneer de internetverbinding tijdelijk niet beschikbaar is. Deze functionaliteit is ontworpen om het gemak en de continuïteit van betalingen te waarborgen, ook in situaties van netwerkonderbrekingen. Tijdens perioden van internetuitval worden transacties lokaal opgeslagen en verwerkt zodra de verbinding is hersteld. Hierbij gelden de volgende voorwaarden en risico's:

1. Pinbetalingen: Bij een offline pinbetaling kan het saldo van de client niet gecontroleerd worden. Voor pinpassen is het niet mogelijk dat een client een negatief saldo krijgt. Indien er op het moment van verwerking onvoldoende saldo op de rekening van de client staat, zal ons systeem tot 7 dagen na de betaling proberen de transactie te voltooien. Bij niet kunnen voldoen aan betaling, blijft de betalingsachterstand staan en is client het openstaande bedrag verschuldigd aan het autowasbedrijf.

2. Waspas/Cadeaucard: Bij het gebruik van een waspas kan er een negatief saldo ontstaan als het beschikbare tegoed onvoldoende is op het moment van een offlinebetaling. Om dit te minimaliseren, worden betalingen ook intern bijgehouden.

Client moet eventuele negatieve saldi aanvullen voordat zij opnieuw met de (digitale) waspas kan betalen.

3. Verwerkingsbeleid: Na herstel van de internetverbinding worden alle opgeslagen transacties automatisch verwerkt. Cliënten ontvangen notificaties over transacties die tijdens de offlineperiode hebben plaatsgevonden.

4. Prijscondities: Wanneer client in een afgesproken prijsconditie valt, word deze na het afrekenen met de waspas verrekend. Bij de transactie dient dus altijd het brutobedrag van het wasprogramma op de (digitale) waspas te staan.

Bij beëindiging van de waspas kan de client contact opnemen en kan autowasbedrijf kijken naar mogelijkheden voor tegoeden die nog op de waspas aanwezig zijn. Eventuele contante/pin bijbetalingen zijn eenmalig mogelijk. Er worden geen tegoeden uitgekeerd in contanten of in andere vorm van restitutie

Storingen van buitenaf

Indien er sprake is van een storing van buitenaf waar autowasbedrijf geen controle over heeft, zoals technische storingen bij derden of netwerkproblemen, kan autowasbedrijf niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade of verliezen die hieruit voortvloeien.

Misbruik van het systeem

Autowasbedrijf behoudt zich het recht voor om maatregelen te treffen tegen personen of entiteiten die het systeem misbruiken voor illegale, frauduleuze of schadelijke activiteiten. Dit omvat, maar is niet beperkt tot het gebruik van gestolen waspassen, het verrichten van frauduleuze transacties, of enige andere activiteit die in strijd is met de wet of deze algemene voorwaarden.

Autowasbedrijf is niet verantwoordelijk voor eventuele schade of verliezen die voortvloeien uit het misbruik van het systeem door derden. De client stemt ermee in autowasbedrijf te vrijwaren van enige aansprakelijkheid die voortvloeit uit dergelijk misbruik. Personen die gebruik maken van de waspas met prijscondities dienen in persoon aanwezig te zijn bij het afrekenproces. Dit betekent dat de persoonsgegevens van de gebruiker overeen dienen te komen met diegene die op dat moment dat de waspas aanbiedt en van de diensten van autowasbedrijf gebruik maakt.

Uitzondering hierop zijn bedrijven waar personeel/klanten van client, die voor de client komt wassen, mits het geen frauduleuze handelen betreft. Autowasbedrijf neemt hiervoor geen aansprakelijkheid. Deze ligt bij de client.

Beëindiging van diensten

Autowasbedrijf behoudt zich het recht voor om de diensten op elk moment en om welke reden dan ook te beëindigen, met inbegrip van maar niet beperkt tot schending van deze algemene voorwaarden, wettelijke verplichtingen of zakelijke overwegingen. In geval van beëindiging van de diensten zal autowasbedrijf redelijke inspanningen leveren om klanten op de hoogte te stellen en om restituties te verwerken voor eventueel ongebruikte tegoeden of transacties, indien van toepassing.

Privacy en gegevensbescherming

Autowasbedrijf respecteert de privacy van haar klanten en zal persoonlijke gegevens alleen gebruiken in overeenstemming met het privacy beleid van autowasbedrijf en mijnepay.nl. Persoonlijke gegevens die worden verstrekt aan mijnepay.nl zullen niet worden verkocht of gedeeld met derden zonder de uitdrukkelijke toestemming van de afnemer/eindgebruiker, tenzij dit wettelijk vereist is.

Intellectueel eigendom

Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de diensten en inhoud van

autowasbedrijf blijven eigendom van autowasbedrijf of haar licentiegevers.

Het is de client niet toegestaan om inhoud van autowasbedrijf te kopiëren, reproduceren, verspreiden of wijzigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van autowasbedrijf.

Wijzigingen in de voorwaarden

Autowasbedrijf behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te passen. Eventuele wijzigingen zullen van kracht worden zodra ze op de website van Happy Carwash Losser B.V. zijn geplaatst. Het is de verantwoordelijkheid van de client om regelmatig de algemene voorwaarden te controleren op eventuele wijzigingen. Door gebruik te blijven maken van de diensten van autowasbedrijf na dergelijke wijzigingen, stemt de afnemer in met de herziene voorwaarden.